Click

Říjen-Prosinec 2011

Nové pokračování zabývající se postupným skládaním Mustangu.

Motor

Motor s převodovkou byl již několik měsíců připraven na montáž. Vzhledem k tomu, že nevlastním pojízdný jeřáb, jsem motor i s převodovkou zvedl řetězovým kladkostrojem a postupně postrkoval karoserii a pomalu spouštěl, tak aby motor presně sedl do svého uložení. Výfukové svody musely při teto operaci dolů. Blatníky jsou zakryty dekami, aby nedošlo k připadnému poškození laku.
Usazený motor. 2 silentbloky po straně a jeden vzadu na převodovce jsou dotaženy na předepsaný moment. Namontoval jsem dodatečné příslušenství, brzdový válec, podtlakovou nádržku, držák baterie atd.

Duální výfuk

Když výfuk na musclecar, tak jedině duální, alespoň 2,5 palce v průměru a s pořádnými rezonátory. Po chvili zvažování, jsem se rozhodl, že se výfuk pokusím vyrobit svépomocí. Nemuže to být přeci nic složitého. Po předchozí zkušenosti jsem zavrh ohýbaní trubek na ohýbaččce. Nakoupil jsem tedy vše potřebné: 2,5" trubky, různá kolénka 30,45 a 90 stupňů. Z USA jsem nakoupil spojky, gumové držáky. Tlumiče nebo lépe řečeno rezonátory jsem měl dva druhy - Dynomax Super Turbo a Flowmaster 40 Series. Rozhodl jsem se nainstalovat Flowmaster 40 , viz. obrazek. Nejsložitější pasáž výfuku je ohyb nad zadní nápravou. Stavba probíhala postupně. Nejprve celou pravou větev a poté i levou. Začínam od předu postupně řezat trubky a ohyby. Vyfuk jsem podkládal špalky aby držel na požadovaném místě. Napojil jsem tlumič, ohyb nad napravou jem postupně rozměřil a složil z několika kolének, které přímo na autě zabodoval svařečkou
Zabodování ohybu nad nápravou. Provázek mezi silenbloky vytyčil pomyslnou spodní čáru, aby nedošlo ke kontaktu výfuku s nápravou při pružení. Dva víkendy práce a obě větve výfuku jsou hotovy. Trubky i úchyty byly navíc nastříkany žáruvzdornou barvou. Výfuk je složen z několika části, a tak je plně rozebiratelný.
Na Summit Racing jsem objevil tyhle nádherné nerezové spojky výfukových trubek. Jedna byla sice za 7 dolarů, ale na druhou stranu nepoškodí spojované trubky a bude perfektně těsnit. Montáž na auto. Pohled na přední část. Za svody následuje H spojka s propojenim jednotivých větví, címž docházi k vyrovnávaní tlaků v motoru a údajne tak k vyššímu výkonu a hlavně lepšímu zvuku.
Zadní část s ohybem nad nápravou. Flowmastery 40ky nejsou tlumiče v pravém slova smyslu. Uvnitř mají v podstatě jen nekolik přepážek pro docílení dravého zvuku výfukové soustavy. Pohled za zadní části. Nerezové zkosené koncovky jsou replikou dobových dílů verze Mach 1. V době, co píši tyto řádky, má auto za sebou oživení motoru a mohu zodpovědně prohlást, že zvukový projev je přímo šokující, přesně tak, jak se na pravý americký muscle car sluší.

Chladič

Do uložení v prostoru před motorem jsem instalval nový celohlníkový chladič a připojil k výstupu vody z motoru a čerpadla. Z jekliku vyrobil úchyt na přídavný chladič oleje převodovky a natahal nové trubky oleje od převodovky.

Kompletace interiéru

Prvním úkonem bylo nařezání a nalepení odhlučnovací vrstvy. V přední části a nad výfukem s hliníkovým povrchem pro nižží prostup tepla. Následovala montáž ventilačního systému, mosných kontrukcí palubky a pedalů. Zadní část. Instalace plasotvých panelů.
Pod střechu jsem nalepil odhlučnovací folii. Na obrázku jsou patrné dodatečné výztuhy střechy. Montáž palubky, přístrojů. Oživování elektroinstalace sebou přineslo spoustu problémů. Pobíhání kolem auta s multimetrem v ruce bylo na denním pořádku.

Stropnice

Mustang má textilní strpnici. Která je vypnuta na příčných prutech a přilepena k hraně střechy. Zakoupená stropnice v červené originální barvě byla doručena složena. Přemýšlel jsem, jak se zbavit překladů na látce a stropnici vyrovnat. Poměrně efektivní bylo vyžehlení přes látku běžnou žehličkou. Před samotnou montáží jsem do všech děr ,do kterých se montují lišty a sluneční clony, volně zašrouboval vruty. Po překrytí stropnící, se pak snáze najdou tyto otvory. Nasazení stropnice probíhá tak, že se postupně od zadní části nasadí pruty do připravených děr ve střeše a vypnou se tak, jak je třeba. Silou se napne přední část a zasponkuje se za přední rám okna. To samé se provede se zadní částí a poté pravou a levou stranou. Nerovnosti a vlny je možné vyrovant horkým vzduchem a postupným vyhlazením rukou a opětovným napnutím.

Zasklení vozu

Po dokonalem vypnutí jsem zalepil postupně přední, zadní a boční hrany k lemu střechy. Pomocí svorek a kolíčků jsem stropnici přichytil a počkal do druhého dne než lepidlo zaschne.
Zaskelní jsem začal s bočními okny. Montáž a seřízení je celkem jednoduchá. Hliníkové lišty kolem oken se jako repliky nevyrábějí. Puvodní byly značne poškrábány. Přebrousil jsme je pod vodou smirkem 150,240,500,800,1500, a dale leštícimi pastami na vrtačče do lesku. Nainsatloval jsem nová gumová těsnění. Zadní okno zůstává původní. Před montáží skla je nutné na nýty připevnit úchyty ozdobých lišt. Zadní okno je vlepeno do gumoveho těsnění.
Před aplikací lepdidla jsem zalepil prostor okolo okna páskou, aby přebytky lepidla zbytečně nezašpinily lak. Zakoupil jsem repliky zadních okeních hliníkových lišt of firmy Corvex. Jak jsem ukázalo, byl to krok vedle. Nové lišty jsou vyrobeny měkkého materiálu, který v podstatě znemožnuje nacvaknutí do rámu a okamžitě se poškodí. Vyleštil jsme tedy původní lišty a ty již po troše snahy nacvaknout šly. Přední sklo je nové. Původní bylo prasklé. Pozor, při koupi je rozdíl v typu skla mezi verzí Fastback a Hardtop.
Přední sklo je lepené. Stačí jedna kartuše lepidla, ale je to jen tak tak. Jako vymezovací podložky mezi rámem a sklem jsem použil kolíčky, které zajistí cca 4mm mezeru.
V návodu k lepidlu je řečeno, že je nutné lepené plochy rámu a skla natřít specialním primerem. Stejně jako vzadu jsem olepil páskou hrany karoserie proti poškození. Aplikoval jsem lepidlo na sklo a pomocí přísavek sklo umístil do karoserie.
Zalepené sklo. V přední části je více prostoru (absence gumoveho tesnění) a je možné použít i mekkčí repliky ozdobných lišt.