Prosinec 2008

Konečně mám trochu času a uvádím postup renovace v prosinci 2008.
V předvánočním týdnu přišly dvě velké dodávky dílů z USA, na které jsem netrpělivě čekal.
V první byly díly k opravě motoru objednané ze Summit racing - 3 obrovské krabice....

Uvnitř se skrývala spousta věcí jako například sání Edelbrock Performer, karburátor Holley 600 cfm s automatickým sytičem, vahadla Com Cams Magnum , benzínová pumpa, Vdní pumpa. Dlouhé výkonové svody , svíčky, zapalovací kabely, rozdělovač a spousta dalších drobností nutných k sestavení motoru.

Obrovské krabice - ani se mi skoro nevešly do auta :-) Nedočakvě rozbaluji, copak je uvnitř ?
/
Karburátor Holley 600 cfm Hliníkové sání Edlebrock Performer
Výkonové svody Headers s 3" zakončením Rozdělovač Accel

Dále mi konečně dorazila sada karosářských dílů objednaných z Mustang unlimited.

Plný vlek dílů na opravu karoserie.

Obsahovala:
Podlahy, dno kufru, zadní čelo, zadní podběhy, zadní blatníky, nová přední kapota s nasávacími otvory RAM air, zadní nárazník, nový plech pod baterii v motorovém prostoru, sadu tlumičů KEYB-GAS

Spousta dílů... kapota - kolik to má na délku? Snad 2 metry :)

Těsně před vánocemi mi zavolali z firmy RADEX , že je výbrus blok motoru i hlavy hotové.

Převoz bloku a hlav po výbrusu - pořádně upevnit.

O vánoční dovolené, žádné zahálení a začal jsem připravovat motor na složení. Blok motoru i hlavy jsem připravil na lakování. Očistil drátěným kartáčem, pro jistotu znovu vyčistil všechny vodní a olejové kanály. Vše co nebude lakováno zamaskoval proti vniknutí barvy a olakoval modrým odstínem dvousložkové tepelně odolné barvy (do 600 stupňů). Po zaschnutí jsem vybroušené komory válců i dosedací plochy hlav a bloku důkladně zakonzervoval pomocí silikonového oleje, tak aby nekorodoval, až do doby než bude provedeno finální sestavení motoru. Složení jsem posunul asi na únor. Zatím sonduju zda v ČR existuje firma , která by provedla vyvážení klikové hřídele motoru V8. Zatím bohužel bezúspěšně. Důvodem je specifický postup vyvažování při které se kompenzuje hmotnosti rotujícich součástí protilehlýh pístů motoru do V. A do toho se u nás nikdo nechce pustit. Bohužel všichni jsou zařízení na evropské "inlajn" čtyřválce a americká V8 jim nic neříká :-(

blok po očitění, futra pro vačku jsou již osazeny. kliková hřídel po výbrusu 0.01"
Nové písty s ojnicemi s již nasazenými kroužky a pouzdry vpořadí jak příjdou do bloku Závěrečné dočištění bloku acetonem a následně čističem na brzdy Zamaskování těsnících ploch - piplačka asi na 3 hodiny a je připraveno na barvu Ford Blue
Barva na motor- odstín sice není původní Ford modrá z roku 72, ale 2 deci dvousložkové barvy do 600 C ( za 600,- Kč) musí vypadat... Namíchání tužidla a rozředění, ca celý blok stačí asi 3dcl barvy ve dvou vrstvách
SBlok po nástřiku dvou vrstev. ... a hlavy do stejné barvy.

Tak to je zatím vše....
Příští měsíc začnu konečně s přípravou a vyvařováním karoserie. Po delší době tedy konečně něco zajímavého, takže sledujte další pokračování.