Click

Červenec - Září 2011

Po delší odmlce prezentuji výsledek prací na Mustangu v období červenece až září.

Motorový prostor

Plnič motorového prostoru se přebrousil smirkem 500 nebo matovací rohoží v nepřístupných místech a nastříkal do matného odstínu černé.

Kitování karoserie

Sklolaminátový kit byl přebroušen a pak již přišel na řadu běžný jemný polyesterový kit. Kituje a brousí se v několika cyklech s důkladnou inspekcí nerovnosti povrchu Finální vybroušení zrnitostí 80, 120, 180. Takto je povrch připraven na stříkací kit.
Karoserie v nové vrstvě epoxidové základovky. Předtím přebroušena černá barva na nových dílech i cínované spoje smirkem zrnitostí 180. Hrana nových balníků byla příliš zaoblena a nelícovala s původním ostřejším tvarem. Zvolil jsem metodu cínování. Nasledoval zástřik epoxidovým zákldem a dotmelení.
Po zaschnutí základovky jsou jasněji zřetelná nerovná místa určená k dotmelení. Opět tedy pokračujeme několik cyklů broušení a tmelení polyesterovým tmelem. Obroušený povrch zrnitostí 180.

Stříkací kit a plnič

Po očištení a odmaštění jsem nastříkal na karoserii 2 vrstvy stříkacího kitu.. Po zaprášení kotnrolním sprejem a broušení zrnitostí 180.
Přebroušená karoserii. Dveře byly obroušeny a stříknuty do 1. vrstvy plniče mimo auto a nyní jsou opět nasazeny a slícovány. Finální olakování plániji již s pevně usazenými dveřmi. Stříkání 1. vrstvy plniče. Poté bude nasucho přebroušeno zrnitostí 180 a 240 a následuje 2 vrstva plniče.
Kapota ve dvou vrstvách plniče. Nebyl použit stříkací kit. Spodní strana jen v 1 vrstvě.
Sada barev pro olakování. 5l barvy Light pewter metallic značky RM. Bezbarvy lak stejné značky. Míchání bervy.

Lak interieru

Příprava na olakování vnitřku karoserie - kabiny a kufru. Zamaskovali jsme proti přestřiku všechny vnější plochy. Vnitřek se přebrousili červenou matovací rohoží. Viditelné plochy v kufru pod vodou smirkem znritosti 500. Interier byl lakován pouze 1 vrstvou barvy bez použití krycího bezbarveho laku. Do barvy jsem přidal asi 20 % tužidla.
Kufr byl navíc přestříkán bezbarvym lesklým lakem.

Montáž zavěšení náprav a podvozku

Díly potřebné k montáži zadní nápravy. Náprava s diferneciálem. Nová listová pera, polyuretanové silentbloky. Heverem jsem si přizvedl nápravu (cca 100 kg).
Podepření nápravy listovými pery.
Díly pro přední zavěšení. Horní a spodní ramena, těhlice, nové kotouče stabilizační tyče. Stažení pružiny pomocí závitové tyče M16. Po stažení asi o 15 cm již lze pružinu snadno nasadit do uložení horního ramene.
Kompletně osazená přední náprava. Ložiska namazána vazelinou a náboj kotouče utažen dle specifikace.
Karoseri v plniči a nasazenými novými koly s ráfky Magnum 500. Nikde nic nedře a je v pořádku. Zadní náprava je osazena pneumatikami BF Goodrich Radial T/A, 255/60/R15.
Přední náprava je osazena stejným typem, ovšem o rozměru 235/60/R15.

Lak Karoserie

Plnič byl obroušen pod vodou zrnitostí 600,800,1000. Lak jsem aplikoval ve 3 vrstvách metalického základu. Při nástřiku metalízy v rovnoběžných pohyech pistole mohou vzniknout pruhy dané nestejnou orientací kovových částeček v metalické barvě. Proto jem po třetí vrstvě barvy rychle karoserii přeprášil směrem do kříže. Následovaly 3 vrstvy bezbarvého laku. Bok po zaschnutí laku.
Zadní část karoserie. Pohled na po domácku zhotovenou lakovací kabinu.

Lak Vika kapoty a kufru

V další fázi jsme lakoval viko kapoty a kufru. Nejprve spodní část. Na obrázku je vidět broušení spodní části zrnitostí 600 pod vodou. 2 vrstvy báze a 2 vrstvy krycího laku.
Zhotovéný stojan na kapotu. Lakováni jsem provedl ve svislém směru, aby na lakovný povrch dopadlo co nejměně prachových částic. Broušení plniče zrnitostí 800 a 1000.
Olakovaná kapota. Opět 3 vrstvy metalické báze a 3 vrstvy laku. Nyní přichází na řadu lakování tzv "Hood blackout" Tedy černého ornametnu na kapotě, kterým se odlišovala verze Mach 1. Z USA mi přišel zakoupený maskovací ornament. Obrousil jsem vrchní zaschlou vrstvu laku zrnitostí 1000. Okraje co jsou viditelné zrnitostí pouze 2000 a 2500 a stříbrné viditelné okraje přeleštil. Poté dle instalačního navodu nalepil maskování a stříknul 2 vrstvy černého matného laku.
Výsledek po odstranění maskováni. Matnou vrstvu laku již nelze přebrušovat a leštit.
Nyní přichazejí na řadu přední blatníky. Rozhodl jsem se zakoupit nové blatníky od Dynacoru Dorazily v polovině srpna, právě včas na dokončení lakýrnických prací. Černou základovku jsem přebrousil hoblíkem zrnitostí 180 a 240. Poté nastříkal vrstvu epoxidové základvky. Po zdrsnění 2 vrstvy plniče. Na vnitřní stranu odolný polyuretanový černý lak. Blatníky připraveny na broušení před lakem. Plochy jsou zastříknuty kontrolním sprejem.
Podobně jako karoserii, nejprve lehce na sucho zrnitostí 240 přebrušujivětší plochy. Kontrolní sprej nebrousím uplně. Blatníky po přebroušení plniče. Znovu jsem zastříknul kontrolní sprej.
Mokré broušení zenitostí 800 a 1000. Po předchozím suchém broušení již jde velmi rychle.. Blatníky po laku.
Déle pokračujeme drobnými dily. To zahrnuje přední a zadní podnárazníky, hliníkové rámečky pozičních světélek, zrcátka a nádechy na kapotě a lemy předních a zadních blatníků. Díly jsou v epoxidové základovce. Poškozená mista bylp nutné vykitovat. Zadní podnárazník s otvory pro koncovky výfuku. Jedná se o nový dí. Usazení jem předem na autě kontroloval a v rozích bylo nutné narovnat a doklepat aby lépe sedl. Proto vidite menší vrstvy kitu.
Stříkaní plniče. Opět jedna vrstva a po přebroušení druhá. Olakované díly.
Detail koncovek zadního čela. "Scoops" - Nádechy na kapotě pro náporový systém přívodu vzduchu k motoru - Ram Air. Prozatím nebudou funkční.
Přední a zadní čelo v černé barvě.

Broušení a leštění laku

Před olakováním černých linek spodní části jsem vady a občasný pomerančový povrch přebrousil, tak abych docílil co nejhladšího povrchu. Začínáme broušením zrnitosti 1500, 2000 a 2500.
Spodní část, ketrá bude olakována černou linkou jsem brousil zrnitostí 800 a neleštil. Leštštění vrchních partií pastami od 3M.
Verze Mach 1 zahrnovala v továrním lakování černá pruhů. Spasoval jsem blatníky na auto a zamaskoval 1/4 " páskou nelakované plochy. Folie proti přestřiku barvy přes karoserii.
2 vrstvy černého matného laku. Odstranéní maskovacích pásek vytvořilo požadovanou černou linku.
Výsledek lakování.

Montáž brzdového a palivového systému

Sada brzdového obložení. Nové třmeny, hadičky a montážní materiál. Všechny brzdové a palivové trubky bylo třeba naohýbat a potřebná zakončení vylisovat pertlovací sadou. Na obrázku je 3/8" palivová trubka natvarovaná dle originálu.
Instalce mechaniky zadního brzdového obložení včetně parkovací brzdy. Levá přední strana.
...a podobně pravá strana.