Click

Srpen 2008

Tento měsíc se povedlo dokončit některé důležité kroky v renovaci. Začněme těmi jednoduššími.

Renovace klimatizačí jednotky a ventilátoru

Veškeré díly i spojovací materiál byly opískovány. Plastové šasi bylo vytmeleno a nastříkáno do epoxidové základové a vrchní černé epoxidové barvy. Všechny klapky podtlakového systému ovládání byly pozinkovány a nasříkány barvou. Z USA jsme objednal nový výměník topení neboť původní byl děravý jako řešeto. Vše bylo složeno do původního stavu. Výsledek je myslím perfektní. Posuďte sami.

Vetilátor - skládání A výsledek...
jiný pohled nový výměník...
skládání druhé části, s výměníkem topení a klimatizace hotovo...

Brzdový válec

Brzdový válec byl opískován nalakován a složen z původních dílů. Těsnost budu zkoušet až po montáži brzdového systému do auta

Palubní deska

Kostra palubky byla opískována stříknuta do základové barvy a poté do černého akrylového laku. Plastové panely byly jemně opískovány tak, aby se neponičila původní struktura plastu a poté nastříkány plastovým primerem a černou akrylovou barvou. Původní stříbrné linky byly opraveny zamaskovány a stříknuty hlinkovou (chromovou) barvou. Vyzkoušel jsme několik typů těchto rádoby chromových barev a ve všech případech jde opravdu pouze o imitaci, navíc velmi málo odolnou proti otěru. Nakonec jsem skončil u chromové barvy od firmy Weicon, která byla asi nejlepší. Na trhu existuje i opravdová náhrada chromu v barvě od firmy Mirrachrom , ovšem je neskutečně drahá. 10 deci za cca 3000 Kč se mi zdá opravu moc.

Rozborka sedadel

Další věcí byla příprava předních a zadních sedadel na nové čalounění. Původní černé a poničené čalounění jsem odstranil včetně molitanových pěn. Na samotné kostře jsem vyvařil několik prasklin. Následně jsme celé odpoledne věnoval pískování sedadel. Vše bylo poté stříknuto do epoxidové základovky a vrchního černého akrylátu.

Demontáž čalounění svaření prasklého rámu
Pískování rámů sedadel Stříkání do epoxidového základu.

Motor

V srpnu jsem se konečně dostal i k srdci auta a to motorové jednotce. Jen zmíním že se mi podařilo motor, pokud byl ještě v autě, nastartovat, což ovšem ještě nevypovídalo o stavu v jakém se nachází. Po důkladném očištění Arvou jsme přistoupili k samotné demontáži
Již samotné sundání ventilových vík a "bahno" od oleje ukazovalo že celková kondice nebude valná.

Víka - neidentifikované bahno.

Sundání hlav šlo poměrně hladce. Jak se ukázalo motor žádnou opravou neprošel o čem svědčil standardní průměr válců 4 palce. Přesto byly znatelné nákružky a opotřebení třecích ploch.

Demontáž hlav Hlavy.

Motor je o obsahu 302 kubických palců (5l) a není původní. Původní motor byl o objemu 351 . Dle dekódování tzv. casting number pochází z roku 1972 a byl určen pro platformu Ford Fairlane. Rok výroby je důležitý pro správné objednáni náhradních dílu. Mimochodem tento rok došlo k hlavním změnám a to:

  • použití nové rozvodové sady s dvoudílným excentrem pohonu palivového čerpadla
  • použití ERG ventilu recirkulace spalin v sání z důvodu přísnějších emisních limitu v USA roku 1972
  • Casting number - podle nej je monzé identifikovat rok výroby i původ motoru. Dostáváme se keklikové hčídeli.

    Rozvodový řetěz i ozubená kola byly na odpis. Jen se divím, že ještě nedošlo k přeskočení mezi zuby. Max. povolený průtah je 1/2 palce. Tento měl evidentně více :-) Vačka vypadal celkem zachovale.

    Rozvodový řetěz ...tenhle měl evidentně svůj život už za sebou.
    Vytažení vačkové hřídele.

    Takto rozebraný blok a hlavy jsem předal odborné firmě na proměření , identifikaci dílů které bude třeba koupit a provedení výbrusu Ortel byl celkem jednoznačný: Výbrus válců o 0.03 palce a hlavních ložisek kliky a ojnic o 0.01 palce. Hlavy se na první pohled zdály v pořádku , ale pokusu o pouhé zabroušení ventilů selhal a bylo nutné objednat nové. Protože jsem plánoval i menší výkonové úpravy i seznam objednaných dílů byl celkem dlouhý.

  • Písty, kroužky
  • Olejové čerpadlo
  • Všechna těsnění
  • Nová ložiska kliky a ojnic
  • Set rozvodových kol a řetězu
  • Ostřejší vačka s hydraulickými zdvihátky
  • Nové pružiny
  • Nové ventily
  • a další drobnosti
  • To samozřejmě nebude vše a dále bude objednáno i výkonové sání, nová vodní pumpa, karburátor , nové výfukové svody atd...

    Držáky světlometů , pedály...

    Poslední srpnový víkend jsem dokončil drobností jako opravu nosníků předních světlometů. Oprava spočívla v důkladném opískování a vytmlení vyrezlých a děravých míst.

    Opískoval jsem další díly, pedály, olejovou vanu.

    Opískovaná olejová vana. Pozinkované díly, sloupek řízení nosníky palubky a další...
    Pedály v pozinku. Složil jsme pedálovou soustvau, parkovací (nebo spíš nožní brzdu) plynový a brzdový pedál.