Po delší odmlce přidávám pokračování oživení Corvetty. V období února až června, byla provedena kompletace interiéru, montáž nových brzd a první zkušební jízdy
Nalakovali jsme přední mřížky pro nasávání vzduchu k chladiči.
Montáž na auto.
Kryt rezervy
Kryt rezervy byl po vylaminování, obroušení zrnitostí 240 nastříkán epoxidovou základovkou a vrchní polyuretanovou barvou.
Nový karburátor a montáž brzd
Nový repasovaný karburátor Rochester Quadrajet s průtokem 750 kubických palců za minutu od firmy Jet performance. Karburátor je ve stupni výkonové úpravy 2, se zvětešenými tryskami, ale stále si ještě poradí s motorem bez zásadních uprav. Původní karburátor je rozebrán, díly pozinkovány a doufám, že se k němu časem dostanu.
Montáž na sání motoru je triviální. Uchycení lanovodu od plynového pedálu a podtlaku posilovače brzd. Nejvíce práce bylo s ohýbáním nového přívodu paliva od čerpadla.
Sada nových (respektive repasovaných) brzdových třmenů včetně příslušenství, destiček a hadiček.
Montáž třmenů na nápravy, Dál e jsme provedli naplnění brzdovou kapalinou DOT3 a odvzdušnění systému.
Kompletace interiéru.
Vnitřní díly palubky a kryty jsem nechal přečalounit do koženky v odstínu původní černé.
Čalounění palubní desky
Montáž budíků a změti kabeláže dle montážního manuálu.
Nové reproduktory Powerbass.
Přepracování uchycení a montáž reproduktorů do palubky. Původní autorádio k modelu 1972 jsem sehnal na ebay. Bohužel nebylo funkční, tedy v konzoli bude sloužit jako dekorace. Nemám potřebu do auta instalovat nějaký supervýkoný audiosystém se soustou reproduktorů a předělat zničit rozřezat tak panely uvnitř. Jak se ukázalo a tvrdí to i pověst V autě je stejně vice slyšet rachot motoru a aerodynamický hluk by sebelépe reprodukovanou hudbu rušil. Takže raději poslouchat zvuk V8 něž uječené rádio.
Středová konzole přestříkané do černé + matný lak.
Očalouněná středová konzole s ovládáním klimatizace.
Instalace panelů a konzole.Ven to jde snadno, ale zpátky o poznání hůř, když člověk neví se kterým dílem začít. Dále bylo třeba řešit spoustu problémů s nefunkční elektroinstalcí a ovládáním, takže se celá zdánlivě jednoduchá operace značně prodloužila.
Kryty zadní schránky - nově nalakovány.
Původní papundeklové kryty schránek putovaly do koše. Z nové dřevotřískové desky jsme vyřízl kopie.
V jedné ze schránek je skryté nové autorádio a přiveden a rozvedena kabeláž k reproduktorům, autobaterii a zapalování.
Nové koberce
I zavazadlový prostor za sedadly dostal nový koberec.
Kostry sedadel byly opískovány, vyvařeny praskliny v plechu. Dále nastříkány základní a vrchní barvou
Prozatímně byly instalovány původní pěnové výplně a vyprané čalounění. Nové čalounění bude zakoupeno a sedadla potažena přes zimu.
Instalace dveří - hrany jsem olepil papírovou páskou, abych ochránil vůči riziku poškrabání laku při instalace dveří.
Usazení dveří a vymezené mezer pomocí závěsů a podložek v pantech. Dale porvedna montáž skel, mechanizmu stahování oken, nových madel dveří.
Instalace víka kapoty. Zde je nutné přesně vymezit pozici zámků. Jak jsem zjistil pokud nebude správně provedeno, pak po zamčení a nesprávném usazení se již víko nemusí podařit nikdy otevřit. Naštstí jsme se trefili.
Seřízení a testovací jizdy
Auto je téměř hotové až na pár drobností v interiéru. Před prvními testovacími jizdami jsem provedl základní seřízení geometrie přední. Odklon vodováhou. Sbíhavost pomocí niže uvedeného přípravku. Dále výšku zadní nápravy pomocí stavitelných šroubů na zadní nápravě. Odklon kol a rovnoběžnost s přední nápravou a sbíhavost pomocí vymezovacích podložek. Seřízení bude samozřejme nutné provést v řádně vybavenému servisu, nicméně pro první testování je dostatečné. Dále jsme nastavili předstih motoru. Při volnoběžných otáčkách 600/min je -12 stupňů.
Testovací přípravek
Corvetta dostala nové pneumatiky BF Goodrich 245/60/R15, Rally disky a okrasné poklice s logem Chevroletu.
Testování proběhlo u nás po vesnici, jak naše možnosti dovolili a zhltlo pár litrů benzínu. Auto nemá značky, takže do nějakých dalekých výletů jsme se nepouštěli. Auto nedrží stopu, což přičítám po domácku provedené geometrii a dále počínající vůli v čepu řízení posilovače (již je na cestě nový). Celkově bych jízdní vlastnosti přirovnal ke Škodě 100 , ovšem s motorem s výkonem přes 200 koní. nové brzdy bude třeba zajet. Doufejme, že se nedostatky podaří odstranit.