Click

Květen - Červen 2011

Souběžně s dokončujícími pracemi na Corvette, jsme se s vervou pustili a pokračovali na Mustangu. Byly dokončeny klempířské práce a začala příprava na olakování karoserie.

Dokončení vyvaření dveří

Brácha sváří kompletní šev svaru nového spodního opravného plechu Obroušení lamelovými kotouči a odstranění dočasné výztuhy z jeklu.
Lícování předních blatníku a kapoty. Vyřezání děr pro plovoucí matky uchycení blatníku.

Cínování karosérie

Metoda cínování švu přivařeného blatníku. Cínování nahrazuje hrubé kitování, ovšem je finančně náročnější a komplikovanější. Je třeba speciální materál - karosářský materiál s obsahem 30 % cínu, a speciální cínovací pasta. Nejprve je třeba malý kousek cínované plochy namazet pastou. Teplem pastu zahřát a následně otřít hadrem. Pak postupně natavovat prut cínu přes pájené místo Poté je nutné cín natavit znovu a dřevěnou špachtlí namočenou v oleji cín rozetřít. Nesmi se to přehat, aby nestekl. Cín je možné roztírat jako máslo.
Po vychladnití je možné karosářským hoblíkem cín obrousit. Pro finální upravu je možné použit smirkový papír. Nemusím připomínat použití respirátoru při broušení, neboť cín obsahuje olovo. Oprava cínovaných švů střechy.

Oprava střechy

Střecha byla po neodborném pískování velkým tlakem kompetně prohnutá. Zkusili jsme opravu svépomocí pomocí postupného nahřívání a vyklepavání. U hran, ale díky vnitřní výztuze nelze vyklepáni provest. Vyklepávání propadlých míst.
Schlazení horkých míst vodou. Plech tak získa zpět pevnost a nepruží. Finální metoda použiti tzv. Shrink disku. Lokalně ohřeje boule vyčnívající nad povrch a nasledné sxhalzení je zatáhne níže a zarovná.
Závěrečný stav. Kitu to spotřebuje ještě hodně, ale myslím že je to v rámci našich možností. Původní jednu výztuhu střechy jsem doplnil dalšími, tak aby nemohlo dojít k náhodnému prohnutí plochy.
Po obroušení a očistění jsem natáhli na nerovný povrch sklolaminátový kit. A po usilovném broušení, které zabralo celé odpoledne, je povrch rovný asi na 80%. Zbytek doladí jemný kit.

Ochranný nástřik spodku

Karoserie byla ještě jednou vytažena ven a všechny svary byly opískovány. Následně vše ofoukáno a očištěno. Celý spodek karoserie byl zamatován červenou matovací rohoží. Odmaštěn acetonem a nastříkan do nové vrstvy epoxidové základovky. Po zaschnutí byly všechny spáry a přeplátovní potaženy polyuretanovým tmelem, což zabrání vzlínání vhkosti a korozi. Na spodek se spotřebovalo asi 5 kartuší. Tmel lze ve spáře před zaschnutím, vytvarovat štětcem namočeným v perchloru nebo acetonu. Maskováni před aplikaci UBS.
Stříkání přelakovatelným UBS - bitumenovího ochraného pochrvu podvozku. Spotřeba 3 litrových plechovek. Výsledek.
Natužení a naředení polomatného polyuretanového laku. Výsledná úprava podvozkové části.

Příprava na lak - dveře a víko kufru

Kitování nerovností víka kapoty polyesterovým tmelem. Dveře na straně spolujezdce - kitování sklolaminátovým kitem na velké plochy.
Obroušení hrubostí 40, 60 a 80. + několikeré dotmelní nerových míst. Dveře na straně řidiče byly značně poškozeny a díky výztuze z vnitřní strany nebylo možné vyklepat. Tedy je zde poměrně silná vrstva kitu cca 3 mm. Následuje znovu dotmeleni jemným polyestetovým kitem a broušení zrnitostí 80, 120 a ve finále 180 na hoblíku.
Vnitřní a dutina dveří byla vystříkana epoxidovou základovkou (předem opískováno) a všechny spoje byly přetmeleny polyuretanovým tmelem podobně jako spodek karoserie. Vnitřní dutina byla dále stětcem vytřena vrchní polyuretanovou barvou. Podobně i víko kufru.
Po ofouknutí prachu a odmaštění jsem vrcní část dveří a víko stříknuli do dvou vrstev stříkacího kitu. barvou. Na fotce je již po zaprášení kontrolním sprejem. Broušení dlouhým hoblíkem smirkem 180. Jakmile je kontrol sprej obroušen a zmizí je plech vyrovnán do absolutní roviny. Pokud se někde probrousí až na plech, je to špatně a je nutné plech srovnat. Propadliny znovu překytovat nebo naopak plech zaklepat níže. Několik nedokonalých míst je vidět na fotce. Tmavé plochy jsou vystouplá místa probroušená na plech a vetší šedé plochy jsou zbytky kontrolprejem, tedy propadliny, které je nutné překitovat.

Nástřik kapoty

Nová kapota byla opatřena černým ochraným nástřikem. Povrch jsem chtěl nejpve zakonzervovat eposxidovou základovkou. Červenou matovací rohoží jsem zamatoval spodek kapoty, odmastil a stříknul 2 vrstvy Epolexu. Podobě vnější část, hoblíkem na rovné plochy (zrnitost 180 a poté 240) a opět 2 vrstvy Epolexu.

Motorový prostor

Motorvý prostor byl již částščně znovu opískován. Matovací rohoží očištěn a zdrsněna původní vrstva již 3 roky starého Epolexu. Vše očištěno a odmaštěno acetonem. Nová vrstva Epolexu.
Tmelení všech spár polyuretanovým tmelem. Kitování nerovností a poškozenýcch míst.
Po broušení a opětovném zamatování brusnou rohoží, očištení a odmaštění je motorový prostor nastříkán do 2 vrstev plniče a připraven na vrchní lak.