Click

Červen 2009

Spojení motoru a převodovky

Protože jsem měl obě součásti již připraveny. Rozhodli jsme se spojit motor i převodovku do jednoho celku. Uvidíme jestli se takto bude jednodušeji vkládat do auta. Objednal jsem nový měnič točivého momentu od TCI se souměrnými otáčkami 1700 ot/min. To jsou otáčky kdy nedochází k žádnému prokluzu otáček motoru a převodovky. Pro drag racig a podobné vylomeniny se dávají měniče s mnohem vyššími otáčkami, tak 2000-3000 ,aby motor přenesl co největší výkon a kroutící moment maximálně efektivně. Na druhou stranu pro normální ježdění kolem 1500-2000 otáček neustále prokluzuje, takže je to hodně neekonomické. Proto si myslím že 1700 otáček je optimum.

Příprava motoru a převodovky. Měnič momentu automatické převodovky. Nalil jsem do něj 1 litr oleje Ford Type F určený primárně pro tyto převodovky Ford.
Připojeno... Ještě pohled ze zadu.

Zadní skládačka

Můj Mach 1 byl vybaven příplatkovým skládacím opěradlem zadního sedadla a sklopným otvorem do kufru, po složení sedadel dojde k vytvoření rovné ložné plochy. Teoreticky se v autě tom vyspíte s nataženýma nohama :-)
Původní koberec i chromové lišty byly ve špatném stavu. Samotné plechové panely jsem již měl přípraveny, opískováný a nalisovány z loňska. Oprava spočívala v nařezání nového koberce dle původních, nalepení na plechové panely. Původní chromové lišty už nikdo nechtěl znova nachromovat, takže jsem zvolil asi nejekonomičtější variantu. Nechal jsem chemicky odstranit starý chrom. Vyrezlá místa jem přebrousil a cele lišty opískoval a přeleštil. Následně jsme lišty za pár korun nechal pozinkovat do stříbrného silnovrstvého chromátu a utěsnit bezbarvým lakem. Z dálky to vypadá celkem pěkně. Protože jde o díly které nejsou vyloženě exponované a v autě jsou téměř skryté, tak si myslím je tento postup dostačující.

Řezání nového koberce. Příprava a šroubování okrajových lišt.
Hotová skládací část za opěradlo sedala. Deska na podlaze za sedadly.
Přepážka do kufru. Ještě jeden pohled.

Zadní světlomety

Mach 1 ročníku 71 a 72 byl vybaven černými rámečky v zadních svítilnách. Verze 73 je má čistě chromované.
Černá linka na mých světlometech byla velmi špatná, takže jsem ji kompletně očistil acetonem. Nyní jsme měl rámečky světel čistě stříbrné. Provedl jsme zamaskování pomocí 3M flexibilních pásek. Byla to strašná piplačka. Maskování jednoho světla mi zabralo více jak hodinu a půl. Následně jsem světlo stříknul černou matnou barvou a sundala maskování. Výsledek vidíte níže.

Maskování okrajů. práce na 1,5 hodiny. Nalakované černou matovkou.

Stěrače

Následovala repase stěračů, pákového mechanizmu a motorku.
Ramínka stěračů jsem opískoval. Vše bylo poměděné a n některých místech se měděná vrstvička odlupovala. Většinu jsem tedy obrousil a zaleštil. Následovala lakování plničem, broušení. černou matovkou a následně krycím matným lakem ve třech vrstvách. Motorek jsem rozebral a vyčistil uhlíky. Převodový mechanizmus namazal. Některé díly jsem pozinkoval a opět složil. Gumičky stěračů budu samozřejmě nové.

Opískování všech dílů mechanizmu stěračů. Zároveň jsem repasoval i mechanizmus stahování oken. Lakování do epoxidové základovky a pak do plniče.
Výsledek. Opravený motorek stěračů.