>

Březen 2009

Karosařina jde opravdu pomalu a tipuji, že máme hotovo tak 15 %, a ještě to pár měsíců zabere.

Dokončení podlah

Po opravě podlahy kufru a zadní části kabiny se musí zpevnit karoserie před výměnou blatníků, takže pokračujeme novými podlahami v kabině.

Po odřezání a odvrtání původního zbytku podlahy je nutné opravit nosník. Dá se koupit původní z USA za cca 30 USD. My jsme jej ale nechali ohnout do profilu z plechu 2.5 mm a svařili dohromady a vytvarovali do původního tvaru. Nosník na levé straně je vyměněn. Průvlak parkovací brzdy i odtokové kanály jsou zachovány dle originálního stavu.
Celá pravá strana podlahy - pohled odspodu Pohled do kabiny. Podlaha je navařena přesně v původním spoji. Samotný nový díl je dodáván tak, že prefalcuje asi 20 cm stěnu motoru Tato část byla uříznuta a pouze část použita na opravu vyrezlé části (černá část v levé části obrázku s průvlakem pro lanovod parkovací brzdy) Přivaření k tunelu je kompletně po celé délce Přefalcování je cca pouze 2mm. Po obroušení nepoznáte, že tato část byla vyměněna.
Detail zadní části. Pravá část podlahy a nový nosní je na místě. Pravou podlahu bylo nutné tvarovat neboť neseděl tvar nového dílu s původním rozměrem. Tolerance na počátku 70let ještě nebyly asi tak přesné .
Celý pohled odspodu.

Nárazník

Nárazník u modelů Mach 71,72 je vyroben z houževnatého polyuretanu. Na první pohled to připomíná gumu, ale je to mnohem pevnější. Nový nárazník se dá sehnat pouze chromový a tento polyuretanový je téměř nesehnatelný. Na ebay jsme na něj narazil pouze jedenkrát za rok, co to sleduji. Proto jsem se pokusil původní zrenovovat. Zda se to podaří ukáže až čas.
Můj nárazník byl v katastrofálním stavu. Polyuretanový obal byl velmi poškozen a bylo nutné jej odřezat z původního kovového jádra. Samotná výztuha nepřipomínala nárazník už vůbec. Co z ní zbylo po opískování vidíte na obrázku. Tento měsíc jsme se věnovali opravě právě této kovové výztuhy.

Stav kovové výztuhy po opískování. Oprava začíná opravou levé části profilu vevařením nového plechu tl. 2.5 mm.
Vevařená střední část hýbání tvaru levé části, kterou bylo nutné v délce cca 40 cm udělat kompletně novou.
Pro dotvarování bylo nakonec nutné plech nařezat a poohýbat. Vevařeno do nárazníku. Rozměr zhruba odpovídá originálu.
Opravná výztuha. Opatrně jsme nasadili zpět uretanový obal. Jemné dotvarování bude uděláme až na autě. Následné nechám pozinkovat a vlepíme uretanový obal na pevno.

Lakování drobností k motoru a převodovce

Díly k převodovce - Tepelně odolná barva. Díly k motoru řemenice, nosníky, čerpadlo posilovače - opět vše tepelně odolnou barvou od Motipu.
Nové svody - Protože jsem koupil poměrně laciné. Byly již z výroby trochu orezlé, takže jsem je opískoval a nalakoval žáruvzdornou barvou na výfuky.